Urtean Zeharreko II. eguaztena
I. urtean
I. Irakurgaia
Abade
zara zu,
Melkisedek
lez, betiko.
Hebrearrei egindako epistolatik
Heb 7, 1-3. 15-17
Senideok: Salemgo errege eta goi-goiko
Jainkoaren abade zan Melkisedek. Bidera urten eutson Abrahami, erregeak garaitu
ondoren bihurbidetik etorrela, eta bedeinkatu egin eban.
Abrahamek guduan harrapatutako guztiaren
hamarrenak emon eutsozan. Alde batetik, Melkisedek izenak «Justizia-errege»
esan gura dau eta, bestetik, Salemgo errege zan, hau da, «Bake-errege». Liburu
Santuan ez da aitatzen haren aitarik, ez amarik, ez jatorririk, ez jaiotzarik,
ez heriotzarik; holan, Jainkoaren Semearen antzeko egina, abade dirau betiko.
Eta oraindino argiago da hori, beste abade
bat sortzen bada Melkisedek lez, hau da, ez giza jaiotzaren legez abade egina,
desegin ezin dan biziaren indarrari esker baino. Izan be, hauxe autortzen dau
Liburu Santuak:
«Abade zara Zu, Melkisedek lez, betiko».
Jaunak esana.
Erantzun salmoa
Sal 110 [109], 1. 2. 3-4 (R/. 4bc)
R/. Abade zara Zu, Melkisedek lez, betiko.
V/. Hona Jaunak nire jaunari esana:
«Jesarri
nire eskuman,
zeure
arerioak oinazpian jartzen deutsudazan bitartean». R/.
V/. Siondik zabaltzen dau Jaunak
zure
errege-makilaren aginpidea;
menperatu
egizuz guduan arerioak. R/.
V/. Zu nagusi garaipen-egunean
santutasun-distiraz;
gaztetasun-iruntza
datorkizu egunsentiaren altzotik.
Zin
egin dau Jaunak eta ez da damutuko:
«Abade
zara Zu, Melkisedek lez, betiko». R/.
I. eta II. urteetan
Aleluia
Ik. Mt 4, 23
R/. Aleluia.
V/. Erreinuari buruzko Barri Ona
iragartzen eban Jesusek
eta
herrian gatx guztiak osatzen ebazan. R/.
Ebanjelioa
Zapatuz
zer da zilegi:
bizia
salbatzea ala kentzea?
✠ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Markosen liburutik
Mk 3, 1-6
Aldi haretan, Jesus sinagogan sartu zan
barriro. Bazan han gizon beso-igar bat. Zelatan egokiozan zapatuan osatzen ete
eban, zertan salatuko ebiltzan-eta.
Jesusek beso-igarrari esan eutson: «Jagi eta
zatoz hona erdira».Eta besteei esan eutsen: «Zapatuz zer da bidezko, ona egitea
ala txarra egitea, bizia salbatzea ala kentzea?» Hareek, ostera, isilik.
Jesusek, ingurukoei hasarre begiraturik eta euren burugogorkeriaz mindurik,
esan eutson gizonari: «Luzatu beso hori». Harek luzatu eban, eta osatu egin
jakon.
Handik urten orduko, fariseuek eta Herodesen
alderdikoek alkar hartu eben Jesusen kontra, bera zelan galduko.
Jaunak esana.
IRUZKINA
Jesus sinagogan; farisearrak ere bai; eta baita esku iharrak mugatua daukan gizona ere. Zeren bila jo dabe sinagogara? Zer ataraten dabe handik? Jainkoaren berba iragarri eta irakatsiak argituta urtengo ete dabe?
Jainkoaren berbearen argitasunak Jesusi gaixoaren egoerea ikusazoten deutso; farisearrei Legea betetea eskatzen deutse, horretantxe datza euren salbamena; eta gizon esku iharrak osakuntza itxaroten dau.
Zerk emongo deutso osakuntza (salbamen) hori: Legea beteteak, ala Jesusen jardunak? Zer esanik ere ez, azken honexek! Eta galdera hauxe egitera eroan geinkez Jesusen jardunak farisearren jardunaren aurrean: zergaitik jokabide hain aurkakoak?
Farisearrek Legea betetzeaz lortzen dabela salbamena uste dabe; euren burua da lehenen. Jesusentzat gizakia da —ez bere burua— erdian jarri beharrekoa —batez ere hau gaixorik edo preminean bada—.
Eta bere buruaren kaltetan bada ere, osakuntza jazoazoko dau.
Jainkoagazko hartu-emonek batzuk askatu egiten ditu, beste batzuk morroi bihurtu. Jesusek lehenengo bidetik eroan gura gaitu.